San Fransisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Claudia & Esther Tillaart - Hoekveld - WaarBenJij.nu San Fransisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Claudia & Esther Tillaart - Hoekveld - WaarBenJij.nu

San Fransisco

Blijf op de hoogte en volg Claudia & Esther

28 Augustus 2015 | Verenigde Staten, San Francisco

Het is inmiddels 21.12 uur, onze laatste avond in San Francisco.
Afgelopen dagen hebben we veel van deze wereldstad gezien. Niet zoals het gros van de mensen in zo'n befaamde 'hop on hop off' bus. Nee hoor, Nederlanders als we zijn, kochten wij een Allday passport voor het openbaar vervoer. Van de bus hopten we hiermee naar de tram of electric streetcar.
De eerste verkenningstocht leidde ons naar de beroemde Golden Gate bridge. Want ja, denk je aan SF dan denk je aan de Golden Gate. Hoewel ons werd verteld dat het ontzettend leuk is om de brug op een echte Hollandse manier over te steken, namelijk op de fiets, kozen wij toch voor de ouderwetse benenwagen. Want van fietsen komt maar weinig terecht op een brug waar fietser en voetganger van hetzelfde pad gebruik moeten maken ;-). Daarna hop weer in de bus richting de painted ladies houses uit de TV serie Full House, Lombard street en daarna naar de meest kleurrijke, gay friendly en hippe wijk van San Francisco... Castro.
Zelfs de zebrapaden hebben daar de kleuren van de regenboog. Erg grappig.

Vandaag stond een tripje naar Alcatraz ook wel bekend als 'The Rock' op het programma. Een gek idee dat daar ooit figuren als Al Capone en The Birdman jarenlang opgesloten zaten. Nu lopen wij daar, twee vrouwkes uit Veghel City, gewapend met fototoestel om de beroemde cellblocks uit Escape from Alcatraz vast te leggen. Het was gaaf!

Nadat wij weer voet aan wal zetten, zijn we richting Fishermans Wharf en Pier 39 geslenterd. Leuk om even rond te neuzen, maar heel erg commercieel. Dus hop hop...de tram weer in. Omdat de voetjes en kuiten toch enigszins vermoeid waren van de afgelopen dagen door de stad banjeren (want SF is zó heuvelachtig, whaaaaa), zijn we eens lekker blijven zitten :-). En dan kom je in zo'n tram toch wel heel bijzondere figuren tegen. Zo stoned als een garnaal, in zichzelf pratend, excentriek gekleed... het kwam allemaal voorbij.

Nu de tas inpakken want morgen worden we bijtijds opgehaald om de auto op te halen op het vliegveld, om vervolgens richting Yosemite National Park te vertrekken.

• 29 Augustus 2015 - 08:15

Melissa:

Wauw, klinkt allemaal geweldig. Mooie foto's van Alcatraz. Lijkt me wel indrukwekkend om daar rond te lopen. Veel plezier in Yosemite Park. Heb even gegoogeld, maar dat ziet er ook indrukwekkend uit. Geniet ervan. Dikke kus van ons.

• 29 Augustus 2015 - 08:15

Melissa:

• 29 Augustus 2015 - 09:42

Annie:

hallo meisjes,
    dat is gezellig wakker worden met een mail van jullie.en jullie naar bed,dat je zo contakt houd is mooi.
    Mooie foto ,s .een hele belevenis denk ik als je daar rond wandelt.geniet er samen van en heel fijne dagen in Yosimite park.heel veel liefs en dikke kus mama.

• 29 Augustus 2015 - 11:32

Loes:

Wauw!! Jullie komen wel op bijzondere plekken. En heel leuk om jullie een beetje op jullie op jullie reis te volgen..dikke kus

• 29 Augustus 2015 - 12:59

Anne-Marie:

Hey...Claudia en Esther,de foto's zien er al geweldig uit. Geniet ervan en leuk dat we jullie zo kunnen volgen.

• 29 Augustus 2015 - 18:06

Har En Von:

Kijk maar uit in dat park hè,jullie zijn wel lekkere hapjes voor Yogi de beer!!!!dikke kus en veel plezier

• 30 Augustus 2015 - 20:12

Pap En Mam:

Hallo Girls,
    Wat interessant, jullie bezoek aan Alcatraz en zeker voor jou Es met een opa die bijna zijn hele leven als cipier heeft gewerkt. Zonder gekheid, het ziet er allemaal erg indrukwekkend uit. We krijgen straks ongetwijfeld alle details te horen. Geziet nog maar lekker want de dagen vliegen voorbij.
    Groetjes en veel liefs,
    Pap en Mam