Yosemite National Park - Reisverslag uit Yosemite, Verenigde Staten van Claudia & Esther Tillaart - Hoekveld - WaarBenJij.nu Yosemite National Park - Reisverslag uit Yosemite, Verenigde Staten van Claudia & Esther Tillaart - Hoekveld - WaarBenJij.nu

Yosemite National Park

Blijf op de hoogte en volg Claudia & Esther

31 Augustus 2015 | Verenigde Staten, Yosemite

Twee dagen back to basic liggen inmiddels al weer achter ons. Jawel, in Yosemite logeerden wij in Camp Curryvillage midden in de vallei van het park. Ouderwets kamperen in een tent in een prachtige bosrijke omgeving omgeven door grote rotspartijen. Écht heel mooi! Dit prachtige plekje is eveneens het thuis van de bruine beer. En ja, dat vergt wat aanpassingen. Alles waar ook maar een luchtje aan zit, moet veilig achter slot en grendel in een locker die 'berenproof' is.
Eten, lege flessen, toiletartikelen... alles ruikt voor die grote bruine rakkers naar voedsel. Dus....
Omdat we pas eind van de middag aankwamen de eerste dag, zijn we na wat gegeten en rond gehobbeld te hebben op 'campground', gaan slapen. Want zo luidde de regels, na 22.00 uur geen lawaai meer op de camping.

Rond 2.00 uur werden we wakker van een diep grommend geluid. Slik! Het zal toch niet? En het klinkt wel erg dichtbij. Hebben we écht wel alles opgeborgen in de berenlocker? Nog eens goed luisteren...
weer dat zelfde geluid. Het lijkt erop dat Yogi Bear bij onze tent rond scharrelt. Wat moesten we ook al weer doen als we oog in oog met een beer kwamen te staan? Oh ja, schreeuwen en vooral veel lawaai maken.

Nou lieve lezers, we zullen jullie niet langer in spanning houden. Het was onze buurman die een aparte manier had van snurken, last had van slaapapneu of een rollenspel deed met de buurvrouw. Pffffff!
's Morgens bleek dat Esther nog lippenstift en parfum in d'r tas had zitten, dus we hebben het er goed vanaf gebracht :-)

De tweede dag vroeg uit de veren voor onze hiketocht.
We hebben heerlijk gewandeld en bijzonder natuurschoon gezien. Meters hoge bomen, enorme granieten rotspartijen, heide, waterval, eekhoorns, herten in het wild. Erg indrukwekkend allemaal. De dag vloog dan ook om. En voor je het weet ook de nacht.

Vanochtend rustig opgestart om naar Bakersfield af te reizen. Dit is onze tussenstop want morgen gaan we naar dé entertainment hoofdstad van de wereld, Las Vegas! Onderweg hebben we nog een bezoekje gebracht aan Kings en Sequoia National Park. Het was een hele rit, maar de moeite waard.

• 01 September 2015 - 13:11

Annie:

Hey hallo meisje, zo te zien vermaken jullie je goed en dat is ook de bedoeling Heel mooie fotos.
    Thuis gaat het ook prima.kom net bij jullie vandaan.B&L doen het goed.
    We hebben zondag 32 km gefietst was een mooie route.Wie weet nog wel eens .
    Heel dikke kus en goede reis met jullie diike auto.
    MAMA XXXXXl

• 01 September 2015 - 16:31

Henk En Elly:

Hallo Claudia en Esther,
    Op de eerste plaats weer bedankt voor het mooie reisverslag en van de fantastische foto's die jullie mee hebben gestuurd. We vinden het leuk om een beetje bij te houden wat jullie allemaal beleven en zien.
    Maar Esther, wie neemt er nu op zo'n mooie en avontuurlijke vakantie lippestift en parfum mee? Dan nodig je toch juist die beesten uit bij jullie tent komen. Maar gelukkig viel het allemaal mee en was het de buurman maar!!!!!
    Wij wensen jullie nog heel veel plezier en ga niet te veel gokken in Vegas. Want de vakantie duurt nog anderhalve week en die moeten jullie ook zien door te komen.
    Wij wensen jullie nu ook weer nog heel veel plezier en geniet nog van als het moois.
    Tot de volgende keer.
    Groetjes van ons,

Henk en Elly

• 01 September 2015 - 16:53

Karin:

Hoi, hoi dames,

Ha..ha.. leuk zo'n "beer"in het tentje naast jullie... Onze enige beer in yosemite was de beer in de campwinkel...
    Veel plezier meiden.

What happens in vegas???

• 01 September 2015 - 19:43

Brigit :

Hoi avonturiers,

Wat een geweldige ervaring om in een tentje in zo'n mooi park te verblijven. Ook prachtige foto's van Yosemite national park. Jullie zijn weer een hele mooie ervaring rijker. En al had er een echte beer gestaan dan kon je dat ook weer van je bucketlist afstrepen;) (hoewel je ze liever misschien niet tegen wil komen..)

Heel veel plezier in las Vegas! Groetjes Brigit

• 01 September 2015 - 20:24

Pap En Mam:

Hallo Girls,
    Wat een mooi gebied, maar wel erg spannend met die bruine yogi's in de buurt. Leuk verhaal. In Las Vegas kom je straks waarschijnlijk nog meer beren tegen, alleen staan ze daar aan de deur van het casino. Veel plezier.

Liefs Pap en Mam

• 01 September 2015 - 21:59

Melissa:

Spannend hoor. Gelukkig geen echte beer. Ziet er heel mooi uit.
    xxx