Grand Canyon National Park - Reisverslag uit Williams, Verenigde Staten van Claudia & Esther Tillaart - Hoekveld - WaarBenJij.nu Grand Canyon National Park - Reisverslag uit Williams, Verenigde Staten van Claudia & Esther Tillaart - Hoekveld - WaarBenJij.nu

Grand Canyon National Park

Blijf op de hoogte en volg Claudia & Esther

04 September 2015 | Verenigde Staten, Williams

Ons Grand Canyon avontuur zijn we begonnen in het Imax theater in Tusayan. Vliegen in een helikopter door de canyon is natuurlijk een hele belevenis, maar voor de mensen die minder warm lopen voor het vliegen in zo'n ding, is het Imax theater een prima alternatief (en een stuk goedkoper :-))

Vanwege het mega scherm, waan je je als het ware in de Canyon. Even voel je je als een adelaar die boven het twee kilometer hoge ravijn zweeft en af en toe als een speer naar beneden duikt. Echt heel spectaculair. Na afloop namen we een shuttlebus naar de Grand Canyon zelf. Wat dat betreft zijn de zaken hier in the States goed geregeld.

Binnen het park heb je de keuze uit verschillende trails. Wij gingen voor de Bright Angel Trail. Natúúrlijk vanwege de mooie naam, niet omdat het de meest eenvoudige is ;-). Alle gekheid op een stokje... voor iemand met hoogtevrees (lees Esther), is dit al een trail om klotsende oksels van te krijgen.

Tijdens onze verblijf daar werden we aangesproken door een Amerikaans echtpaar. "Where are you from?" Nederland, ja, dat kende ze wel. Oorspronkelijk kwamen ze uit Duitsland. Jaren terug maakten ze de grote oversteek. "Are you sisters? You have the same smile." :-)
Wordt Esther niet gezien als de dochter van Annie, dan is het wel als de zus van Claudia, ha ha.

's Avonds hebben we heerlijk gegeten in onze overnachtingsplaats Williams. Wat een gemoedelijk stadje met ontzettend aardige mensen. Hoewel we er weinig van verwachtten, het was meer dan de moeite waard!

• 05 September 2015 - 09:27

Annie:

Dag dochters van mij.

Ome Cor had het goed gezien toen we met ons viertjes in Bali waren en ons pap liet hem ook mooi in de waan.Als jullie mijn dochters zijn dan zijn jullie toch ook zussen .
    Wie of wat je bent is niet belangrijk als je maar eerlijk naar elkaar bent ,en gelukkig samen dat is het belangrijkste,en dat stralen jullie uit.
    Over een week zitten we al weer in de auto om jullie op te halen dus geniet er nog maar van het is weer zo einde vakantie mar dan kijken jullie terug op een mooie reis.
    Heel veel liefs mama xxx

• 05 September 2015 - 10:43

Henk En Elly:

Hoi Esther en Claudia,

Bedankt weer voor jullie reisverslag. Zo kunnen we toch een klein beetje mee genieten als we de foto's bekijken. Het is daar wel ontzettend mooi zo te zien. We komen beslist een keertje naar jullie verhalen luisteren wat jullie allemaal gezien en mee gemaakt hebben.
    Voor de aankomende week geniet er nog van want het weer is hier niet veel soeps, alsmaar regen en
    de zon zien we niet veel meer.
    Dus meiden geniet en voor de laatste week nog heel veel plezier.
    Groetjes van ons

Henk en Elly.

• 05 September 2015 - 14:40

Mieke En Jan Wouters:

Goeie middag , een mooi reisverslag met schitterende foto's.
    Mooie grote , kleurrijke rotsen .
    Hier is het weer slecht. Veel regen en koud ( plm. 18 graden.)
    Geniet samen lekker van deze vakantie.
    Knuffel en Totziens.

• 05 September 2015 - 15:54

Isa:

Hoi Claudia en Esther,

Hoe is het met jullie? Ik ben al weer naar school geweest en heb ook weer gehockeyd. Ik heb vandaag een goal gescoord. Is het leuk in Amerika,ik vind jullie foto's heel mooi .
    Nu ben ik aan hel leren naaien op jouw oude naaimachine. Dat is best moeilijk.
    Groetjes xxx van Isa

en ook van Papa, mama en Loes